La junta de portaveus de la FVMP ha donat suport, mitjançant l’aprovació per unanimitat d’una moció presentada, a l’Ajuntament de València en el seu oferiment d’acolliment en el port de la ciutat i en la qual es manifesta el sentiment de reconfort davant la decisió del Consell que trasllada una imatge de la societat civil valenciana de poble obert, acollidor i referent d’una Europa social i solidària.

Des de la FVMP, i davant la recrudescència de mesures restrictives i polítiques d’expulsió d’alguns països veïns, es comprometen a seguir potenciant la tasca de la xarxa de ciutats acollidores de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP). Xarxa de la q formen part un gran nombre de municipis valencians, que han mostrat la seua disposició per a acollir en els seus pobles i ciutats a les persones que així ho necessiten.La Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) ha posat a disposició tots els recursos i esforços necessaris per a coordinar, juntament amb les autoritats responsables, l’arribada i l’acolliment dels refugiats en els municipis valencians.

D’altra banda a la junta de portaveus també s’ha aprovat hui el nou Pla de Formació presentat per part de la vicesecretaria de la federació. Un departament que tenia marcats 3 objectius fonamentals, cobrir una demanda no detectada (col·lectius minoritaris on fa falta una formació més específica), diversificar les accions formatives programades entre les grans àrees existents i aprofitar al màxim els recursos econòmics i humans disponibles, uns objectius que han estat superats de llarg, entre altres motius, per augmentar un 62% el nombre d’accions formatives programades en la subvenció rebuda i per l’esforç en la difusió del pla de formació que ha triplicat el nombre de sol·licituds rebudes.

En el 2015 a l’FVMP es van fer 30 accions formatives que s’agrupaven en 7 de les 17 àrees existents. Estes accions formatives van passar a 45 en el 2016 (representades en 12 àrees) i a 73 en el 2017 (representades en 15 àrees).

A més d’aconseguir eixa diversificació, el departament de formació va augmentar el nombre d’accions formatives especifiques per a determinats col·lectius, així com les de l’àrea jurídica-procedimental, conseqüència de la necessitat d’ensenyar i aprendre les últimes novetats en matèria de jurisprudència. Unes dades que mostren que s’ha aconseguit duplicar (107,96%) el nombre d’empleats/des públics/ques formats/des i, a més a més, s’ha reduït el cost per alumne format, dades totes elles significatives del l’excel·lent aprofitament dels recursos econòmics i humans.