El Consell de la FVMP, reunit a Pego, ha celebrat la seua sessió ordinària del segon semestre de 2017 per a continuar treballant pel municipalisme. En aquesta sessió la vicesecretaria general de la FVMP ha donat compte dels plans de formació que l’entitat ha desenvolupat durant la segona meitat de l’any. Altre punt de l’ordre del dia va ser l’aprovació dels pressupostos 2018 de la FVMP i que va comptar amb els vots a favor de Compromís, PSPV, Esquerra Unida i Ciutadans, i amb l’abstenció del Partit Popular.

Al mateix temps, també es va aprovar la posada en marxa dels Premis FVMP de Bones práctiques Municipals 2018, uns guardons que tenen com a objectiu potenciar les bones pràctiques municipals als diferents ajuntaments del País Valencià.

El Consell de la FVMP també ha rebut compte de la moció aprovada durant la seua reunió ordinària de desembre de la Junta de Portaveus per a demanar un major foment de l’autoconsum energètic a les llars. En aquesta proposta, que va comptar amb els vots a favor de tots els grups polítics, es va demanar que els governs del País Valencià i d’Espanya promoguen les condicions administratives, tècniques i econòmiques de les diferents modalitats de subministrament d’energia elèctrica com l’autoconsum i de produccions d’autoconsum. Al mateix temps, també es instar a les diferents administracions a la derogació de les traves administratives per a que promoure la instal·lació de sistemes d’autoconsum als municipis mitjançant una campanya informativa als ajuntaments en la que s’inste  a posar en marxa mesures com els incentius a la instal·lació de renovables.

Per altre costat, també es va rebre compte d’una moció per a demanar que es declare d’interès públic la compatibilitat de la docència musical en dos conservatoris pertanyents a dues Administracions Locals o bé en un conservatori d’àmbit local amb un altre d’àmbit autonòmic, sempre que es respecte la durada màxima prevista per a la jornada completa, d’acord amb la legislació vigent.