Eva Sanchis, vicesecretaria de la FVMP i alcaldessa de Godella ha estat l’encarregada d’inaugurar el curs al voltant de la transparència als Ajuntaments, organitzat per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies a Castelló de la Plana. La vicesecretària de la FVMP ha estat acompanyada per la vicealcaldessa de l’Ajuntament de la ciutat, Ali Brancal.

Ambdues , han destacat la importància de la necessitat de la transparència com a ferramenta indispensable a les entitats locals. Per altre costat, també s’ha posat en valor que la implementació de la transparència als ajuntaments suposa un repte ambiciós i no exempt de dificultats. Per això, s’ha instat al govern espanyol a eliminar la taxa de reposició així com millorar el finançament de les entitats locals. Al cap i a la fi, el model de transparència per als Ajuntaments, suposa un canvi de visió, de mentalitat en alguns gestors públics. Però també és una revolució interna i organitzativa.

“L’objectiu ha de ser maximilista i sense complexes. Situar les nostres administracions entre les més transparents i avançades a l’àmbit de la gestió de la transparència de la Unió Europea. Utilitzar el principi de transparència al servei d’aquest objectiu per promoure una democràcia exemplar i per renovar la vida pública”, ha indicat Eva Sanchis.