El grup de Compromís a la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i els membres de la sectorial de sanitat de la Coalició han organitzat una reunió amb els representants de Compromís als diferents Departaments de Salut, amb l’objectiu de posar en comú els diferents problemes que encaren cadascuna de les zones sanitàries del País Valencià i les diferents necessitats reclamades per la ciutadania.

Els representants de Compromís han destacat la dificultat en la contractació de personal al servei de la sanitat pública a causa de les polítiques d’austeritat i retall en serveis bàsics realitzats pel govern del Partit Popular a Madrid i pel ministre d’Hisenda, Cristobal Montoro. Política d’austeritat que propicia contractes de baixa qualitat o manca de personal, agreujant-se en temporada turística.

Un del temes centrals de la reunió va ser la necessitat de la construcció de nous Centres de Salut. L’espai insuficient i la precarietat de les instal·lacions han propiciat que els ajuntaments pertinents disposen de les parcel·les adequades per a la construcció de nous centres. Algunes de les demandes venen de ja fa uns quants anys i els representants opinen que deurien ser prioritaris.

Altres temes tractats foren; la saturació dels serveis d’urgències, la necessitat de mes dotacions i recursos als pobles i comarques de població escassa o una millora en el transport per accedir a determinats hospitals.

La salut mental, les cures pal·liatives i la bioètica, les polítiques lligades a la salut publica ocuparen bona part de la reunió. Els membres de Compromís allí presents van reivindicar la importància de continuar desenvolupant les polítiques socials i de qualitat que porta endavant el govern del botànic.