Article publicat a La Veu PV

Un equip de la FVMP (Federació Valenciana de Municipis i Províncies) està recorrent el País per presentar un nou servei fruit d’un co10nveni amb la Conselleria d’Educació, Investigació Cultura i Esports. Es tracta d’un projecte aparentment tant senzill com una app. I és que aplicacions n’instal·lem tantes com en desinstal·lem. Ara bé, algunes ja són imprescindibles, com ens passa amb el calendari o la missatgeria instantània.

ANEM és una app que començarà a estar operativa el proper 25 d’abril i que permetrà a les regidories i serveis mancomunats d’arreu del país publicar els seus esdeveniments culturals, esportius, festius, etc…. Així, l’usuari podrà buscar concerts, espectacles, curses, trofeus, certàmens, encontres, festivals, concentracions, concursos, exposicions, etc., de qualsevol comarca, poble o lloc on s’hi trobe filtrant segons gustos o característiques de l’esdeveniment: estil, edat, esport… L’app disposarà d’alertes, geolocalització en mapa, accés a la tiquetera existent, informació sobre accessibilitat del lloc, etc., per facilitar no sols informació sobre l’acte, sinó també l’assistència del públic d’arreu i visitant.

Es tracta d’una aplicació que permet el salt del món local al global en la difusió i programació d’esdeveniments culturals i esportius. Els Ajuntaments i Mancomunitats així com (indirectament ) les entitats organitzadores locals (bandes de música, clubs d’esports i associacions diverses) i les corresponents federacions podran difondre les activitats configurant el primer “mapa d’esdeveniments valencià” . Tot i això, des de la FVMP oferirem un servei complet perquè cap municipi no es quede sense servei.

Però si hi ha un motiu que fa d’ANEM una eina necessària per a les diferents regidories del país és el fet que és l’única eina real per evitar la contraprogramació accidental. La regidoria que programe un acte podrà consultar prèviament l’aplicació que gratuïtament posarà en marxa la FVMP, veure el que hi ha programat per altres entitats locals i, així, triar la data més encertada. Aquesta és, en la meua opinió, la millor de les utilitats que ofereix l’agenda i el que faria impossible prescindir-ne. La feina està quasi conclosa, esperem que encerteu en treure-li profit. ANEM?