La FVMP ha aprovat amb el suport del 99,6% dels vots emesos els seus nous estatus que regiran la institució durant els pròxims anys. Amb un fort consens dels grups polítics s’ha aprovat aquesta nova legislació que té com a objectiu adequar-se en major mesura a les necessitats del municipalisme valencià.

Durant l’assemblea, convocada a la ciutat de València, el vicepresident de l’entitat, Quico Fernàndez (alcalde de Sagunt), ha destacat la importància que té el municipalisme com a eix vertabrador de la millora de la vida de la gent. El màxim regidor saguntí també ha destacat la “importància dels municipis, els quals han estat les institucions més efectives en el control del deute. Des del municipalisme hem de caminar cap a la desaparició de les diputacions”.

Per la seua part, la vicepresidenta de l’entitat, Eva Sanchis (alcaldessa de Godella), ha fet un repàs de l’activitat i els projectes posats en marxa per part de Compromís al govern de la FVMP des dels departaments de vicepresidència i vicesecretaria. “Quan vam començar aquesta nova etapa a la FVMP, l’objectiu va ser apropar l’entitat als municipis per a poder donar-los els serveis que es mereixen. Una millora del departament d’assessorament jurídic que es presta als municipis, un gran i ample pla de formació tant per a càrrecs electes com per al personal al servei de l’administració local, la millora de la promoció del valencià, o l’APP ANEM, un servei per als ajuntaments per a millorar la promoció d’esdeveniments municipals”, ha comentat Eva Sanchis.

Per la seua part, el portaveu de Compromís a la Junta de Portaveus de la FVMP, Alfred Remolar (alcalde de Betxí), ha posat l’accent en la importància de la col·laboració entre les forces polítiques per a “potenciar i defensar els valors del municipalisme”. “La gestió de les entitats locals és clau per a millorar la vida de la gent i els ajuntaments necessitem tindre els recursos suficients per a ser  més efectius en la millora dels serveis que es pretsta a la ciutadania”, ha assegurat Remolar.