Quico Fernàndez signa el conveni del nou projecte europeu local4green liderat per la FVMP

El vicepresident de la FVMP, Francesc Fernàndez, ha signat el conveni de socis per al desenvolupament del projecte europeu LOCAL4GREEN que lidera la Federació Valenciana de Municipis i Províncies. La FVMP ha acollit la posada en marxa d’aquest projecte que té com a objectiu donar suport a les autoritats locals a definir i implementar polítiques fiscals innovadores a nivell local, destinades a promoure fonts d’energia renovables tant en el sector públic com en el privat.

Aquest projecte donarà prioritat a les autoritats locals que hagin signat el Pacte d’Alcaldes i que incloguin aquest tipus de polítiques en els seus Plans d’Acció d’Energia Sostenible, el que suposarà un suport per al seu desenvolupament i implementació. El projecte, aprovat en el marc d’Interreg MED busca donar cabuda a un creixement sostenible a l’àrea mediterrània fomentant conceptes i pràctiques innovadores i un ús raonable dels recursos, així com donant suport a la integració social a través d’un enfocament de cooperació integrada i territorial .

La Federació Valenciana de Municipis i Províncies coordinarà el projecte durant un període de 30 mesos, des de novembre de 2016 fins a abril de 2019, comptant amb la participació de nou socis representats per diferents entitats com associacions de municipis, agències regionals d’energia, fundacions i universitats , procedents de països mediterranis: Malta, Croàcia, Grècia, Itàlia, Eslovènia, Xipre, Portugal, Albània i Espanya.
El projecte es desenvoluparà en àrees rurals i illes de regions mediterrànies, on les polítiques fiscals locals tenen un important paper en l’increment de l’ús de fonts d’energia renovables.

Arxivat en: Premsa