Diferents alcaldes de Compromís van participar al plenari del Fòrum de Municipis d’Interior celebrat enguany a la seu de la FVMP. Aquest plenari, organitzat per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, te com a objectiu primordial posar damunt la taula les problemàtiques més comunes dels municipis d’interior del País Valencià.

Quico Fernàndez, vicepresident de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i alcalde de Sagunt, va estar l’encarregat de presentar i moderar la taula redona sobre el principal problema que preocupa als municipis d’interior, el despoblament. En aquesta taula també va participar el Director General d’Administració local , Toni Such, que va presentar la situació actual de la Agenda Valenciana Antidespoblament (AVANT). Durant el Fòrum també es va presentar la plataforma web SUMA’T i es va fer palesa la importància del turisme d’interior valencià com un element dinamitzador de zones on les activitats econòmiques solen reduir-se a l’agricultura o la ramaderia.

A les jornades, a més a més de Quico Fernàndez, van participar representant a Compromís Joan Miquel Garcés, alcalde de Xalò, Mario Mira, alcalde d’Otos i Josep Manel Francés, alcalde d’Agres, localitat esta que va ser designada en aquest plenari com a seu del pròxim Fòrum de Municipis d’ Interior.