El grup de Compromís a la FVMP (Federació Valenciana de Municipis i Províncies) va realitzar ahir una jornada, on han participat diferents càrrecs orgànics i institucionals municipals de la Coalició, per continuar treballant al voltant de la proposició de Llei de delimitació territorial comarcal presentada en Les Corts.

Els assistents es van reunir per a intercanviar punts de vista, debatre sobre prioritats i cercar millores a aplicar respecte a la futura llei, la qual pretén establir legalment una demarcació territorial de les comarques valencianes tal i com estableix l’Estatut d’Autonomia.

La trobada va estar presidida per Paco García Latorre, diputat de Compromís a les Corts Valencianes, Eva Sanchis, alcaldessa de Godella i vicesecretària de la FVMP, i Xavi Navarro, director de l’Institut Cartogràfic Valencià. La reunió va estar marcada per la unanimitat a l’hora de detectar propostes de millora i canvis que es deurien introduir a la norma legal presentada. Per altre costat, també es van arribar a diferents consensos i punts de vista en comú per a continuar treballant en el desenvolupament millorat del projecte.

Així doncs, des de la Coalició es demana una participació activa de la militància i dels càrrecs públics per continuar millorant el text des de dels diferents col·lectius locals i comarcals de Compromís durant el procés de tramitació parlamentària, canalitzant totes les propostes a través del Grup Parlamentari de Compromís a les Corts.

La Coalició espera també una participació activa i constructiva de la resta de grups i formacions polítiques, amb l’objectiu de fer un debat en profunditat de la proposició de Llei i arribar a un consens ampli.